دنياي رنگي رنگي

مصرف روغن ماهی در بارداری...

1395/4/23 16:55
نویسنده : خانوم خونه
53 بازدید
اشتراک گذاری

فواید امگا 3 موجود در روغن ماهی
تحقیقات نشان داده‌اند که اسیدهای چرب امگا 3 برای رشد سیستم عصبی و همچنین بصری در نوزاد بسیار مفید و ضروری است. البته، برنامه‌ی غذایی استاندارد کشورهای غربی نیز در مورد این ماده‌ی غذایی مفید دچار کمبودهای شدیدی است. این کمبود امگاه 3 در برنامه‌ی غذایی در مورد زنان باردار بیشتر خود را نشان می‌دهد چرا که جنین برای رشد سیستم عصبی، تمامی امگا 3 بدن مادر را مصرف می‌کند و مادر از این ماده تهی می‌شود.
:fish::fish::tropical_fish::tropical_fish::tropical_fish:
اسیدهای چرب امگا 3 پس از تولد نوزاد نیز برای ساخت شیر در بدن ضروری هستند. پس از هر بارداری، مادر دچار نقصان امگا 3 بیشتری می‌شود. پژوهش‌ها تایید کرده‌اند که افزودن EPAو DHA به برنامه‌ی غذایی زنان باردار تاثیر مثبتی بر رشد بصری و ادراکی نوزاد خواهد داشت. هم‌چنین، مطالعات نشان داده است که مصرف بیشتر امگا 3 می‌تواند خطر ابتلا به آلرژی‌های مختلف را در کودک کاهش دهد

:baby:اسیدهای چرب امگا 3 تاثیر مثبتی بر بارداری دارند. افزایش مصرف EPA و DHA از زایمان زودرس جلوگیری می‌کند، خطر پره‌اکلامپسی را کاهش می‌دهد و ممکن است وزن نوزاد را افزایش دهد. کمبود امگا 3 در بدن نیز خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می‌دهد. این امر می‌تواند دلیل افزایش اختلالات خلقی پس از زایمان را نیز توضیح دهید.

:sparkles:بهترین منبع EPA و DHA ماهی‌های سردآبی همچون سالمون، تون، ساردین، ماهی کولی و شاه ماهی است. بسیاری از مردم نگران وجود جیوه و دیگر مواد سمی در ماهی (به خصوص در دوران بارداری) هستند. به‌همین دلیل، مکمل‌های روغن ماهی تخلیص شده معمولا سالم‌ترین منبع EPAو DHA هستند. یک مکمل روغن ماهی باکیفیت از یک کارخانه معتبر، مزایای و فواید مربوط به DHA و EPA را بدون خطر سمی بودن به بدن می‌رسانند.

:exclamation:نکات ایمنی

مصرف روغن ماهی در دوران بارداری در صورت باکیفیت بودن آن، بسیار مفید است. ماهی تازه معمولا دارای سم‌های محیطی مانند جیوه است که طی دوران زندگی ماهی در بدن آن جمع می‌شود. این سموم طی روند تولید و به دست آمدن روغن ماهی از بین می‌روند؛ البته این مهم در صورت استفاده از دستگاه‌های روغن‌گیری و تصفیه‌ی مناسب به سرانجام می‌رسد. برخی از روغن‌های ماهی کیفیت بهتری نسبت به بقیه دارند.
 

پسندها (1)

نظرات (1)

نرگس ( مامان اهورا )
23 تیر 95 19:37
سلام و ممنون از مطالب خوبتون