دنياي رنگي رنگي

صبحانه مفید برای افزایش کودکان ...

1395/4/23 16:49
نویسنده : خانوم خونه
41 بازدید
اشتراک گذاری

 

خوردن یک صبحانه سلامت میتواند موتور مغز را با قدرت بسیار روشن کرده و به بهره وری و تمرکز در طول روز کمک کند. این 6 ماده غذایی در صورتی که در وعده صبحانه کودک گنجانده شوند تأثیرات بسیاری در عملکرد مغز کودک خواهند داشت.

:white_check_mark:تخم مرغ:
تخم مرغ دارای پروتئین با کیفیتی است، این پروتئین با ثابت نگاه داشتن قند خون به کودک کمک میکند تمرکز کرده و برای مدت طولانی تری احساس سیری کند. مهم نیست که تخم مرغ در وعده صبحانه به صورت املت، همزده و یا آب پز مصرف شود، آنچه اهمیت دارد اینست که تخم مرغ منبع غنی مواد مغذی است که مغز و بدن را در تمام طول صبح تأمین میکند.

:white_check_mark:غلات
غذاهای غنی از غلات دارای ویتامین B هستند، ویتامینی که برای تمرکز و سالم ماندن مغز کودک ضروریست. برای رسیدن به انرژی ثابت و عملکرد مغزی بهتر، توصیه شده غلات را با پروتئین مصرف کنید. چند ترکیب ساده غلات و پروتئین میتواند قدرت مغز کودک را در طول صبح افزایش دهد ترکیباتی مانند:
:heavy_check_mark:نان تست و کره بادام زمینی
:heavy_check_mark:مواد حاوی جو و انواع توتها
:heavy_check_mark:نان تست و تخم مرغ

:white_check_mark:انگور
فرقی نمیکند که سبز، قرمز و سیاه باشد.مصرف انگور سلامت مغز را افزایش میدهد.

:white_check_mark:بادام
بادام منبع عالی از ویتامینE و ترکیب سالمی از پروتئینها، فیبرها و چربیهای سالمست که سطح قند خون را حفظ میکند و موجب میشود کودک در بزرگسالی دچار دیابت نشود.

:white_check_mark:جو
جو دارای آهن، روی، پتاسیم و ویتامینهای B است کودکانی که در وعده صبحانه غذای تهیه شده با جو میخورند 20 درصد عملکرد بهتری در آزمونهای عملکرد مغز دارند تا کودکانی که غلات شکردار میخورند. میتوان این وعده غذایی را با آجیل، دارچین و یا موز صرف کرد.برای دسترسی غذاهای شیرخوار با جو کلمه "جو" جستجو کنید.

:white_check_mark:سیب
سیب حاوی ماده ای به نام کوارستین است. کوارستین از سلولهای مغزی در مقابل حملات رادیکالهای آزاد حفاظت می کند.مصرف یک سیب در وعده صبحانه با پوست حائز اهمیت است چرا که حجم بالایی از کوارستین سیب در پوست آن وجود دارد البته بهتر برای کودکان شیرخوار پوست را بگیرید و برای وعده صبحانه به شکل پوره و کرم به کودک بدهید

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)