دنياي رنگي رنگي

:رازپوست صاف زنان کره ای ها ...

1395/4/1 15:07
نویسنده : خانوم خونه
55 بازدید
اشتراک گذاری

از نظر كره‌اي‌ها، داشتن پوستي نرم، صاف و شفاف بدون هيچ نقصي مهم‌ترين قدم براي رسيدن به موفقيت است و براي اين منظور چه مرد و چه زن از شيوه‌هاي سنتي و قديمي بهره مي‌برند. آنها حتي در مراقبت از پوست هم به اصولي پايبند هستند. مثلا با تكنيك لايه‌لايه پوست را از صدمه‌هاي محيطي دور مي‌کنند. براساس آن مواد موردنياز لايه‌به‌لايه روي هم قرار مي‌گيرند و هدف از انجام آن، كسب بهترين نتيجه و فايده از هر ماده‌اي است كه روي پوست مي‌آيد. كره‌اي‌ها در لايه نخست از يك لوسيون مرطوب و نرم‌كننده استفاده مي‌كنند. روي اين كرم سرم روشن‌كننده پوست، بعد كرم ضدآفتاب و در نهايت كرم‌هاي آرايشي استفاده مي‌كنند. شايد پيروي از عادت کره‌اي‌ها در مراقبت از پوستشان بتواند به شما نيز در داشتن پوستي زيبا كمك كند. اکثر زنان کره‌اي ماسک‌هاي خانگي تهيه و براي روشن يا نرم شدن پوستشان در طول روز از آنها استفاده مي‌کنند.


ماسک‌ شير

كره‌اي‌ها از شير براي پاك‌كردن صورت استفاده مي‌كنند و معتقدند شير به نرم و لطيف‌شدن پوست كمك مي‌كند. براي اين منظور مقداري شير كم‌چرب يا پرچرب را در كاسه‌اي بريزيد و به كمك پنبه روي صورت بماليد. 15 تا 20 دقيقه صبر كنيد تا شير روي صورت خشك شود بعد آن را آب بكشيد و از يك كرم مرطوب‌كننده استفاده كنيد.


راهکار زنان کره ای برای رفع کک ومک
استفاده از آب لیمو:

آبلیمو یک عامل سفید کننده طبیعی است که می تواند برای کم رنگ تر کردن لکه های کک مک موثر باشد. بنابراین آبلیمو را بگیرید و یک تکه پنبه را به آن آغشته کنید. سپس پنبه را بر روی قسمت هایی از پوست که دارای لکه های کک مک هستند بمالید. بگذارید که آبلیمو به مدت 10 دقیقه بر روی پوست باشد و سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.
ماسک‌آب گازدار

كره‌اي‌ها از آب گازدار براي روشن كردن پوستشان استفاده مي‌كنند. آب گازدار غني از ريزمغذي‌هايي مثل كلسيم، منيزيم و بي‌كربنات است و به پاك شدن آلودگي‌ها از روي پوست و افزايش جريان خون كمك مي‌کند. مراقب باشيد که از آب گازدار براي شستشوي روزانه پوست استفاده نکنيد زيرا به شدت محرك است.
ماسك تخم‌مرغ و عسل:heart_eyes:

براي تهيه اين ماسک سفيده تخم‌مرغ را با يك قاشق غذاخوري عسل مخلوط كنيد و قبل از خواب روي صورت بماليد. اجازه بدهيد ماسك روي صورتتان خشك شود. بعد آن را با آب ولرم بشوييد. سفيده تخم‌مرغ محرك سلول‌هاي پوستي و افزايش‌دهنده جريان خون است و تاثيرات آن در تسريع بهبود زخم‌هاي پوستي و سوختگي به اثبات رسيده است.
سالگی:clap::clap::clap:

ممکن است تا ٣٠ سالگی پوست شما زیبا و شفاف به نظر برسد اما به تدریج با برخورد هر تابش خورشید به پوست شما، زیبایی و لطافت پوست شما تحت‌تأثیر قرار گرفته و لکه‌ها و چروک‌های ریز شروع به نمایان شدن می‌کنند.

اثرات تخریبی نور خورشید و سرعت پایین ترمیم سلول‌های پوست باعث ایجاد لکه‌ها و چین و چروک‌هایی روی پوست می‌شوند. در این مقاله به روش‌های کم هزینه‌ای خواهیم پرداخت که می‌توانید به کمک آنها سلامت و زیبایی پوست خود را حفظ کنید.

چه اتفاقی برای پوست شما می‌افتد؟
ممکن است تا ٣٠ سالگی پوست شما زیبا و شفاف به نظر برسد اما به تدریج با برخورد هر تابش خورشید به پوست شما، زیبایی و لطافت پوست شما تحت‌تأثیر قرار گرفته و لکه‌ها و چروک‌های ریز شروع به نمایان شدن می‌کنند. اولین خطوط و چین و چروک‌ها معمولا در اطراف چشم‌ها و لب‌ها به وجود می‌آیند.

بعد از تمام شدن دهه سوم زندگی پوست شما نازک‌تر و ظریف‌تر می‌شود. این قضیه به دلیل کم شدن میزان کلاژن و همچنین کاهش سرعت بازسازی سلول‌های پوست است. این حالت ممکن است باعث شود که صورت شما کسل‌کننده و شل به نظر برسد و دیگر گونه‌های شما به آن شادابی گذشته نباشد. از طرفی زندگی‌های مدرن و شلوغ امروزی باعث افزایش استرس شده که همین قضیه می‌تواند روی پوست شما تأثیر بدی داشته باشد.

از طرفی دیگر پوست شما مانند دوران نوجوانی و دهه ٢٠ سالگی غیرقابل پیش‌بینی نیست. در این دهه از زندگی تقریبا تمرکز شما باید روی لایه‌بردارها باشد.

لایه‌برداری به بازسازی سلول‌های پوست و هیدراتاسیون کمک می‌کند و با بروز لکه‌های پوستی مقابله می‌کند.

به دنبال محصولات آرایش و بهداشتی‌ای باشید که مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان و ویتامین داشته باشند. این محصولات می‌توانند پوست شما را سالم و جوان نگه دارنداین روش معجزه می‌کند.:heart_eyes:

پس همان طور که گفته شد استفاه از این روش به پوست طراوت و انعطاف‌پذیری می‌بخشد و روش سالمی برای جلوگیری از چین و چروک است. اما شاید دانستن این موضوع برای‌تان جالب باشد که یکی از راهکارهای سنتی برای تمیز کردن پوست استفاده از روغن زیتون یا عسل است که به عنوان محلول پاک‌کننده صورت استفاده می‌شود که کثیفی و آلودگی را از روی پوست برمی‌دارد، اما بعد از این کار منافذپوست باز می‌شوند، اگر با یخ شست‌وشو دهید، منافذ بسته شده پوست را درحالت خوبی نگه می‌دارد.
 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)